reklam
reklam

SON DAKİKA

Soma Olay Gazetesi
reklam

Dünyada ilk kez açıldı Somalılar da katıldı

Dünyada ilk kez açıldı Somalılar da katıldı
Bu haber 18 Ekim 2017 - 11:07 'de eklendi ve 855 kez görüntülendi.

Dünyada ilk kez açıldı Somalılar da katıldı
Dünyada ilk kez hazırlanan Görme Engelliler için Dokunsal Eğitim Materyalleri sergisi
Boğaziçi Üniversitesi ‘de açıldı.

Boğaziçi Üniversitesi Görme Engelliler Teknoloji Merkezi ‘nin
davetlisi olarak Bireysellik, mahremiyet ve bağımsızlık temalı açık kürsü forumuna konuşmacı olarak davet edilen Soma Rıfat Dağdelen Anadolu Lisesi Öğretmeni Sözer Vurgun Erişebilirlik hakkında fikirlerini bu forumda paylaştı.
Boğaziçi Üniversitesi Rektör. Prof. Dr. Mehmed Özkan forum sonrası Sözer Vurgun’a teşekkür ederek,
temmuz ayında Sözer Vurgun ve engellilerin yüreğine dokunmak isteyen Soma’lı gönüllü insanlar Canan Özdemir, Betül Kat, Merve Akın, Tuğba Akın, Dilan Sümer, Yaren Sümer, Arda Özgür, Melike Bircan, Kübra Cangül, Merve Dadaklı, Şenay Özel, Merve Yılmaz, Yağmur Kaçarer, Kibriye Kayapalı, Hacer Karan ve daha birçok gönüllü insanın Soma Milli Eğitim Müdürlüğü’nün desteği Soma Rıfat Dağdelen Anadolu lisesinin katkılarıyla okulda kurdukları atölyede ortaya bu materyaller dünyadaki Engellilerin erşimine sunuldu.

Görme engeli olan birey için, dokunma duyusu dünyayı algılamakta önemli bir veri kaynağıdır. Görme engeli olan ve olmayan bireylere dokunsal ve görsel performansı ölçen çeşitli görevler verilerek yapılan araştırmalar, görme engeli olanların dokunarak görsel imgeleme gerektiren performanslarda görme engeli olmayanlarla benzer performansları yakaladıklarını göstermiştir (Aleman 2001).  Dünyaca ünlü Nimith, Moren gibi matematikçilerin kendi geliştirdikleri dokunsal yöntemleri kullanarak kompleks problemleri çözdükleri de bilinmektedir.
Araştırmalar ve örnekler gerekli altyapı ve eğitim sağlandığında görme engeli olan bireylerin dokunsal yetilerini kullanarak en kompleks görsel performansları (matematik, geometri ve harita okuma gibi) bile rahatlıkla yerine getirebileceğini göstermektedir. Buna karşın, bilgi yetersizlikleri, Braille yazıcı ve dokunsal materyal sağlayan araçların kolay elde edilebilir olmaması gibi nedenlerle, görme engeli olan bireylerin eğitiminde dokunsal ögelerin kullanımı yaygın değildir.

Bu da, potansiyel olarak görme merkezini kullanmayı sağlayacak olan dokunsal duyunun, bu işin yapılabileceği erken yaşlarda kullanılmamasına neden olmaktadır. Bunun sonucu, görme engeli olan bireyler, yalnızca belirli sosyal disiplinlerde eğitimlerini ve kariyerlerini sürdürmek zorunda kalmaktadırlar.Beynin görme merkezinin dokunsal verileri daha iyi işleyebilmesi için, erken yaşta belirli eğitimlerin verilmesi gerekmektedir. Görme engeli olan bireyin karşılaştığı en temel sorun, 3 boyutlu bir cismin iki boyutlu bir düzlem üzerinde nasıl temsil edildiğini bilinmesindeki güçlüktür. Erken yaşlardan itibaren özel eğitim teknikleriyle 3 boyutlu bir nesnenin iki boyutlu düzlemde nasıl görüneceğini görme engeli olan çocuğa öğretme ihtiyacı bulunmaktadır. Bu yeti erken yaşlarda kazandırıldığında, kişi zihinsel olarak üç boyutlu bir şekli iki boyuta, sonrasında da iki boyutlu bir şekli üç boyuta dönüştürebilecektir. Bunu yapabildiğinde ise, çok daha çeşitli alanlarda eğitim ve kariyerini gerçekleştirme olasılığı artacaktır Bu amaçla Dünyada ilk kez hazırlanan projede
45 Farklı Başlıkta Dokunsal Türkiye Haritası, 25 Farklı Başlıkta Dokunsal Dünya Haritası, Dokunsal Model Küre, Dokunsal Hikaye Kitapları, Dokunsal Zeka Küpleri, Dokunsal İngilizce Kartlar, Dokunsal Zeka Oyunları, Farklı Ders Alanlarına Yönelik Dokunsal Eğitim Materyalleri Boğaziçi üniversitesinde sergilendi. Gelen ziyaretçiler tarafından büyük ilgi gören materyaller her yaş grubundaki insanları heyacanlandırmış, ilk kez Dokunsal Materyalleri elleyen görme engelliler belki de hayatlarının en güzel gününü geçirmiş oldular.

reklam
SON DAKİKA HABERLERİ
reklam
İLGİLİ HABERLER

eskişehir escortankara escort
error: Somaolay.com.tr
ankara escort bayanescort ankaraankara escortankara escort