Soma Olay Gazetesi

EV HANIMLARINI AĞRILARDAN KORUYAN 14 ÖNLEM

EV HANIMLARINI AĞRILARDAN KORUYAN 14 ÖNLEM
Bu haber 22 Ekim 2018 - 10:51 'de eklendi ve 193 kez görüntülendi.

Dünyanın en zor işlerinden biri de ev hanımlığı olarak gösteriliyor. Ağır ev işleri, sürekli ayakta durmak ve iş yapılırken yapılan basit hatalar ise ev kadınlarının sağlığını tehlikeye atıyor. Bu ağır işler, duruş bozuklukları, boyun, sırt ve bel ağrıları, bel boyun fıtıkları, menüsküs yırtıkları ve kalça ağrıları gibi birçok hastalığı tetikliyor. Memorial Ankara Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü’nden Uz. Dr. Gülseren Kayalar, ev kadınlarına iş yaparken dikkate almaları gereken önerilerde bulundu.

Her iki ev hanımından biri bu tehlikeyle karşı karşıya

Ağır ev işi yapan kadınların yaklaşık %60’ı her yıl kas iskelet sistemi ağrıları nedeni ile

günlük yaşam aktivitelerinde kısıtlanma hatta sakatlıklar yaşamaktadır. Sürekli ağır iş yapan kadınlarda kas iskelet sisteminde zamanla artan dejenerasyon nedeni ile kasları, tendonları, bağları, eklemleri, çevre sinir yapılarını ve dolaşımı etkileyen bir dizi hastalık açığa çıkmaktadır.

  • Postür yani duruş bozuklukları
  • Boyun, sırt ve bel ağrıları
  • Bel ve boyun fıtıkları
  • Dizlerde artroz
  • Meniskus yırtıkları,
  • Kalça ağrıları ve kalça artrozu
  • Omuzlarda kas yırtığı
  • Dirseklerde tenosnovit
  • Epikondilit
  • Bursit
  • El bileklerinde tenidint,
  • Sinir sıkışması (karpal tünel sendromu)
  • El başparmaklarında artroz,
  • Bacaklarda dolaşım yetmezliği

Yaşam kalitelerini etkileyen bu hastalıklardan korunmak için risk faktörleri iyi bilinmeli, ev ortamı ergonomik olarak tasarlanmalı ve ev işleri dikkatli yapılmalıdır.

Bu risk faktörlerine dikkat!

Ev işlerinde en büyük riskler fiziksel etkenlerdir. Çok ağır ev mobilyaları, kaygan zeminler, yüksek mutfak tezgahları, alçak dolaplar, yerde olmaması gereken eşyalar, tabure, sandalye gibi yüksek platformlar risk oluşturmaktadır. Evdeki kesici ve delici aletlerin yanlış kullanımı sonucu kesikler, titreşimli ev aletlerinin uzun süreli kullanımı sonucu el, kol, parmaklarda uyuşma, ağrı, hareket kısıtlılığı, tüp ve düdüklü tencere gibi basınçlı araçların yanlış kullanılması sonucu yaşanabilecek kazalar, yangın, yanıklar, elektrikli cihazlara bağlı elektrik çarpması gibi birçok riskle karşılaşılmaktadır.

Ev kadınlarının dikkat etmesi gereken 14 madde

  1. Sağlıklı bir omurga için ev işleri doğru postürde yapılmalıdır
  2. Ev işlerinde, uzun süreli ayakta ya da oturarak çalışmak bel ve sırt ağrılarını tetikler.
  3. Ev ortamında çalışma yüzeyleri ile aradaki mesafe 30 cm’yi geçmemelidir.
  4. Tezgahlar ve zeminler eşit mesafede yüksek olmalı, sırtın kambur olmamasına dikkat edilmelidir.
  5. Belden çok fazla öne eğilmeden çalışılmalı gövdenin çok uzakta kalmamasına dikkat edilmelidir.
  6. Vücudu en çok yaralanmalara açık hale getiren hareketler, ani dönme hareketleridir. Uzun süreli ütü yapılırken, istemsiz olarak sık sık dönme hareketi yapmamak için çalışılan yöne doğru bir adım atılmalı ya da ayaklarınızın yere tam temasını sağlayan döner bir taburede oturarak ütü yapılmalıdır.
  7. Sıkça kullanılan eşyalar dolapların göz seviyesi yüksekliğinde, kolayca erişebileceğiniz yerlerinde muhafaza edilmelidir.
  8. Perde asarken yapılan gibi ellerin başın üzerinde, dirseklerin omuzların üzerinde olduğu pozisyonlar yaralanmalara yol açar. Bunu önlemek için merdiven gibi yükseltiler kullanılmalıdır.
  9. Çamaşırlar, bel çukurunuzu artırmadan, hafifçe öne doğru eğilerek asılmalıdır.
  10. Yer silme dizlerin üzerinde yapılmamalı, uzun saplı bir temizlik aparatı kullanılmalıdır.
  11. Elektrik süpürgesinin sapı, kolunuzun dirsekten 15 derece bükük olacak şekilde uzun olmalıdır.
  12. Dizlerin üzerinde durmanızı gerektirecek bir iş yapılacaksa, dizlik kullanılmalı ya da dizin altına minder gibi yumuşak bir dayanak koyulmalıdır. Bu süre boyunca tek dizin üzerinde değişimli olarak durulmalıdır.
  13. Alışveriş çantalarını iki kola eşit olarak bölüştürülmeli, çok ağır yükler için alışveriş arabası kullanılmalıdır.
  14. Ev işleri sırasında mutlaka dinlenme molası verilmeli, Her 50 dakikada bir 10 dakika dinlenilmelidir.

Geçmeyen ağrılarınız varsa uzmana başvurmakta gecikmeyin

Yaşanan şikayetleriniz arasında; dinlenmekle geçmeyen bel-boyun sırt ağrısı, kollarda, bacaklarda kuvvet kaybı, uyuşma, dizlerde ağrı, şişme ve yanma hissi, elleri sık sık sallama ihtiyacı, kavanozları ve kapı kollarını açmada zorlanma, omuz ağrısı, hareketlerde kısıtlılık, kronik yorgunluk ve halsizlik varsa mutlaka Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon uzmanına başvurulmalıdır.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER
bursa escort bayanbursa escort bayanbeylikdüzü escortbursa escortistanbul escortistanbul escortmersin escort bayanescort kayseriescort bayan bursakocaeli escortsakarya escorteskişehir escortatasehir escort bayanporno izleporno izleporno izleporno izleporno izlebahis siteleriescort kayserikayseri escortbursa escort
Maltepe Escortalanya Escortkartal Escortistanbul escortmanavgat Escort