reklam
reklam

SON DAKİKA

Soma Olay Gazetesi
reklam

İlçe Toplum Sağlığı uyardı; “Tuz tüketimi azaltılmalı…”

İlçe Toplum Sağlığı uyardı; “Tuz tüketimi azaltılmalı…”
Bu haber 21 Nisan 2017 - 10:29 'de eklendi ve 85 kez görüntülendi.

İlçe Toplum Sağlığı uyardı; “Tuz tüketimi azaltılmalı…”
Soma Toplum Sağlığı Merkezi aşırı tuz tüketimi konusunda vatandaşları bilgilendiren bir açıklama yaptı. Yapılan açıklamada, “Tuz, yaşam için gerekli en önemli minerallerden biridir ve besinlerde doğal olarak bulunur. Kan basıncının düzenlenmesinde, vücut sıvı dengesinin ayarlanmasında, kas ve sinir fonksiyonlarında önemli görevleri vardır. Besinlerde doğal olarak bulunan tuzun yemeklere ek olarak konulmasında dikkatli olunmalıdır. Özellikle hipertansiyon, kalp-damar hastaları ve böbrek hastalarının günlük tuz tüketimini sınırlandırmaları büyük önem taşır.
Türk Hipertansiyon ve Böbrek Hastalıkları Derneği’nin 2012 yılında yayınladığı çalışmaya göre; Türkiye’de günlük ortalama tuz tüketimi 18 gram kadardır. Dünya Sağlık Örgütü (WHO)’nün “Yetişkin ve Çocuklarda Tuz Alımı”na yönelik yayınladığı Rapor’a (2012) göre ise günlük alınması önerilen tuz miktarı 6 gram (1 çay kaşığı) olmalıdır. Bu oranlara baktığımızda ülkemizde tüketilen tuz miktarının ne kadar yüksek olduğu görülebilir.
Tuz tüketiminin azaltılmasında yemeklere eklenen tuz miktarının sınırlandırılması yanında turşu, tuzlu krakerler gibi besinlerin tüketiminin de azaltılması büyük rol oynar. Son yıllarda yapılan çalışmalarda yemeklere baharat veya taze otların eklenmesinin de tuz azaltılmasında etkili olduğu görülmüştür. İngiltere’de Reading Üniversitesi’nde yapılan bir çalışmada tuzu azaltılmış hazır çorbalara eklenen çeşitli bitki ve baharatların tüketicilerin beğenisinde büyük rol oynadığı gösterildi. Hazır çorbaların içeriğindeki tuz miktarının azaltılması, tüketicilerin çorbayı tercih etmemelerine neden olurken, çorbalara eklenen taze otlar ve baharatların bu etkiyi olumluya çevirdiğini gösterdi. Ülkemizde tuz tüketimini kısıtlamada ekmeklerdeki tuz miktarının azaltılması gibi toplumsal önlemler yanında, yediğiniz besinlerde veya pişirdiğiniz yemeklerde baharat ve taze otlardan yararlanarak kendi kişisel ‘tuz devrimi’nizi yaratabilirsiniz. Böylece yüksek kan basıncı riski gibi sorunları azaltabilir ve lezzetten ödün vermeden yemek yemenin keyfini çıkarabilirsiniz.” ifadelerine yer verildi.

 

Etiketler :
reklam
SON DAKİKA HABERLERİ
reklam
İLGİLİ HABERLER

ankara escort bayanescort ankaraankara escortankara escort