rolex saat
Soma Olay Gazetesi
bayan escort bursa-escort beylikdüzü bayan-bayan escort bursa-escort istanbul bayan-escort istanbul bayan-bodrum escort-gaziantep escort-marmaris escort bayan-kayseri escort-sakarya escort-samsun escort-mersin escort bayan-bayan escort bursa-kocaeli escort-ataşehir escort-istanbul escort bayan-bursa escort-bursa escort-istanbul escort-tuzla escort bayan-porno
Ecem Gül AKKAYNAK

Keyifli Kahvaltı Zamanı

Keyifli Kahvaltı Zamanı
Bu haber 27 Ocak 2017 - 11:35 'de eklendi ve 42 kez görüntülendi.

Sömestr tatilinin başlamasıyla çocuklar artık kahvaltılarını evde aile bireyleri ile daha rahat, daha keyifli yapacaklar. Çocuklarınız evdeyken, ona kahvaltıyı alıştırmanın, sevdirmenin de tam zamanı.
Güne mutluluk saçmaya yardımcı olan kahvaltı çocukların en değerli öğünüdür. Mutlu kahvaltının sırrı ise; protein, diyet lifi, kalsiyum ve sağlıklı karbonhidratları her sabah düzenli olarak tüketmekten geçiyor. Yorgunluğu ortadan kaldıran, gün boyu verimliliği arttıran, çocuklarda okul başarısına katkısı büyük olan ve kilo kontrolünde etkili kahvaltıyı çocuklara keyifli hale getirmek de siz annelerin işi.
Bilimsel araştırmalar gece boyunca açlık sonrasında sağlıklı kahvaltının vücuda enerji sağlayan ilk öğünü olarak tanımlıyor. Çünkü kahvaltı vücudun dengeli çalışması için gerekli besin öğelerinin de güne başlarken sağlayabileceğimiz ilk öğünü. Çocuklar üzerinde yapılan araştırmalarda; kahvaltıyı atlayan çocukların yeterli kalori ve besin öğesi almamaya bağlı olarak huzursuz, yorgun ve derslere konsantrasyonlarının da zorlaştığını gösteriyor. Bilimsel çalışmalar kahvaltıda demir, kalsiyum ve B, C vitaminlerinden zengin yiyeceklerin çocuğun öğrenme, büyüme ve gün boyu mutlu olması için mutlaka bulunması gerektiğinin de belirtiyor.
Çocuğun düzenli kahvaltı yapması; öğrenme becerilerini geliştirmekte, okul akademik performansına başarı katkısı dışında gün boyu fazla yemeği engelleyerek şişmanlıktan da korumakta. Çocukların sağlığının koruması için protein, kalsiyum, demir, B, A ve C vitaminleri günlük gereksinimlerinin en az dörtte birinin kahvaltıda alınması gerekmektedir.
En sağlıklı kahvaltıda bulunması gereken besinler;
Her Gün En Az 2 Dilim Peynir: Peynir kalsiyum içeren ve en kolay tüketilen çocukların da en sevdiği yiyeceklerin başında gelir. 2 dilim peynir çocuğun günlük protein ve vitamin gereksiniminin çoğunun karşılanmasında yeterlidir. 2 dilim peynir sayesinde çocuğunuzun beyin gelişiminde önemli rol oynayan ve sadece süt ürünlerinde bulunan galaktoz karbonhidratını sağlarsınız. 2 dilim peynir ile günlük gereksinime destek A vitaminini peynir sayesinde karşılamış olursunuz. Öğrenmede yardımcı B2 ve B12 vitaminlerinden zengin peyniri her sabah çocuklarınıza tükettirmeyi unutmayın. Peynir satın alırken çocuğunuzun sağlığını koruma altına almak için; güvenilir markaların yumuşak kıvamıyla çocukların severek yiyebilecekleri, hijyenik paketlerde ve soğuk zincir kırılmamış olarak marketlere gelen peynirleri satın alınması gerektiğini de unutmayın.
Mutlaka Her Gün 1 Yumurta: Önerilen demir mineralinin kahvaltıda tükettirilebilecek en değerli besini yumurtadır. Yumurta içinde sinir sistemi iletimi için gerekli fosfotidilkolin ve hafızanın kuvvetlenmesi için de önemli olan B12 vitamininin ideal yiyeceğidir. Her gün 1 adet yumurta; okul başarısı, daha iyi gören gözler ve uzun süre tok kalmasını sağlamak açısından çocuğunuza yedirmelisiniz. Ve yumurta en kaliteli protein yapısına sahip olan bir doğal besin olduğu için, hızlı büyümenin, daha güçlü bir vücuda sahip olmanın da en iyi kaynağıdır.
Her Sabah 1 Su Bardağı Süt: Dengeli bir kahvaltı için peynir ve yumurtanın yanında mutlaka her gün 1 su bardağı süt içirmelisiniz. Süt peynirden gelen kalsiyumun yanında ek kalsiyum desteği sağlayacak, yumurtaya ek olarak protein ihtiyacına da yardımcı olacaktır. Ancak sütü sabah kahvaltısında içirmenin çok daha önemli bir yapısı bulunmaktadır. Sütte büyüme hormonu bulunur ve bu çocuklarda kemik gelişiminin yanı sıra boy uzamasını da olumlu etkiler.
C vitamininden zengin besinleri çocuklarınıza kahvaltıda mutlaka yedirin. C vitamini güçlü bir antioksidan olmasının yanı sıra çocuklarda bağışıklık sistemini koruyarak gün boyu dinç kalmasını sağlar. Kış mevsiminde portakal, mandalina ve kivi kahvaltıda yenebilecek en lezzetli C vitamini deposu meyvelere örnektir.
Cevizdeki yağ ve tam buğday ekmeğindeki karbonhidrat; beyin sağlığı için gerekli vitaminlerden zengin ve bol antioksidan içeren çeşittedir. Cevizde bolca omega 3, tam buğday ekmeğinde ise çinko, magnezyum gibi bilişsel performansı etkileyen sağlıklı besin bileşenleri bulunur. Tam buğday ekmeği kahvaltıda mutlaka bulunmalı ve yanında ceviz ile sabah kahvaltısını zenginleştirebilirsiniz.
Sağlıklı kahvaltılar ile; çocuğunuza bu güzel alışkanlığı kazandırmanın ileriki yaşlarda da çocuklarınızı bir çok sağlık sorunundan koruyabileceğinizi ve aynı zamanda obeziteyi önleyebilmenin birinci adımı olduğunu unutmayın.
Sağlıklı, keyifli günler ?

Etiketler :
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER
Mersin EscortAdana EscortEskişehir EscortEscort MersinEskişehir Escort BayanEscort Adana