istanbul escortistanbul escortmersin escort
Soma Olay Gazetesi
bayan escort bursa-escort beylikdüzü bayan-bayan escort bursa-escort istanbul bayan-escort istanbul bayan-bodrum escort-gaziantep escort-marmaris escort bayan-kayseri escort-sakarya escort-samsun escort-mersin escort bayan-bayan escort bursa-kocaeli escort-ataşehir escort-istanbul escort bayan-bursa escort-bursa escort-istanbul escort-tuzla escort bayan-porno

PERFORMANS SİSTEMİNİ KABUL ETMİYORUZ.

PERFORMANS SİSTEMİNİ KABUL ETMİYORUZ.
Bu haber 16 Nisan 2018 - 9:45 'de eklendi ve 214 kez görüntülendi.

PERFORMANS SİSTEMİNİ KABUL ETMİYORUZ.

MÜCADELEYİ BİRLEŞTİRİYORUZ

Değerli basın mensupları

Eğitim sistemimiz, kangren haline gelmiş birçok sorunu barındırmaktadır. Asıl görevi bu sorunlara çözüm bulmak olan Milli Eğitim Bakanlığı, her uygulaması ile “eğitim sisteminin en önemli parçası” olan öğretmenlerimizi hedef tahtasına koymaktadır. Üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmekte yetersiz kalan MEB, eğitimdeki yanlış politikaların sonucunda ortaya çıkan başarısızlığı, üzerinden atmaya ve sorumluluğu öğretmenlere yıkmaya çalışmaktadır.

ALO 147, BİMER, CİMER gibi uygulamalarla öğretmenleri, veliyle ve öğrenciyle karşı karşıya getiren, sürekli baskı altında tutan MEB, son olarak ise 9 Haziran 2017 tarihli Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “Ulusal Öğretmen Strateji Belgesi ” hedefleri arasında “eğitimde performans değerlendirme” uygulamasına da yer vermiştir.

12 ilde pilot uygulaması tamamlanan “öğretmen performans sistemi” için yönetmelik taslağı yayınlanmış, yakın zamanda da yürürlüğe gireceği ifade edilmektedir.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmenlerin mesleki yeterliliklerini arttırmak için uygulanacağı iddia edilen performans değerlendirme sistemi, eğitimin hiçbir sorununu çözemeyeceği gibi tam tersine yeni sorunların doğmasına sebep olacaktır.

Öğretmenlerin performansı için yapılacak değerlendirmede ortaya çıkacak olan performans notu; okul müdürünün, zümre öğretmenlerinin, zümre dışı öğretmenlerin, velilerin, öğrencilerin ve öğretmenin öz değerlendirmesi sonucunda elde edilecek.

4 yılda bir yapılacak sınav notu da o yıl değerlendirmeye eklenecek.

Değerli basın mensupları, değerli arkadaşlar;

Eğitimin niteliği, hiçbir bilimsel karşılığı olmayan performans değerlendirmesiyle değil, öğretmene değer vererek, velinin, öğrencinin ve toplumun gözünde öğretmenin mesleki saygınlığını arttırarak sağlanabileceği açıkken, öğretmeni her an ‘diken üstünde’ tutacak bu yöntem, asla kabul edilemez.

MEB’in performans değerlendirme uygulaması, öğretmenlerin birbirine ve öğrencilerine karşı güvensizliğini arttıracak, sürekli performans baskısı ve tehdidi altında çalışmanın önünü açacaktır!

Performans değerlendirmesiyle öğretmenlerin yaptıkları işin niteliğinden çok ‘yüksek performans’ üzerinden bireysel değerlendirmeye tabi tutulması, okullarda herkesin birbirinin ‘rakibi’ olduğu düşüncesinin gelişmesine ve iş barışının tamamen bozulmasına neden olacaktır.

Öğretmenlik, rekabetle değil dayanışma ile yapılacak bir meslektir. Deneyimlerimizle biliyoruz ki mesleki dayanışma, zümre ve okul başarısını arttıran önemli bir etkendir.

MEB’in uygulamaya çalıştığı performans değerlendirme yönteminin dünyanın hiçbir yerinde benzer bir örneği yoktur.

“Performans değerlendirmesi” bahanesiyle öğretmenleri; öğrenci ve velilerle karşı karşıya getirecek, öğrenci ve veliyi, ‘memnun edilecek müşteri’; öğretmeni de ‘satış görevlisi’ olarak gören bu uygulamayı kabul etmemiz mümkün değildir!

Bilimsel ve objektif karşılığı olmayan performans değerlendirme sonuçlarının, “görevde yükselme, yer değiştirme, sözleşmenin yenilenmesi, hizmet puanına katkı, ücretlerin belirlenmesi” gibi alanlarda kullanılması, birçok mağduriyetin doğmasına ve hak kayıplarına sebep olacaktır.

Özel sektörün işten çıkarmalarda hukuki belge olarak kullanmaya devam ettiği performans sisteminin ileriye dönük olarak iş güvencemizi de tehdit edeceğini göz ardı edemeyiz.

Değerli basın mensupları, değerli arkadaşlar;

Öğretmenlik mesleği; öğretmen yetiştirmedeki eksiklikler, atanma sorunları, çalışma koşulları, iş güvencesi açısından yaşanan kaygılar, yetersiz maaşlar nedeniyle giderek değersizleştirilmiştir.

Öğretmenlik mesleğini daha da değersiz hale getirecek olan “eğitimde performans değerlendirme” uygulamasına karşı hiçbir ayrım gözetmeksizin bütün eğitim çalışanları ve sendikalar ortak mücadele yürütmelidir.

Öğretmenlerin ve tüm eğitim çalışanlarının hakları için farklı sendikalarda mücadele yürüten bizler, mesleğimizin geleceğini tehdit eden “performans değerlendirme” sistemine karşı birlikte mücadele etme ve bu uygulamayı durdurma yönünde ortak bir kararlılık içindeyiz.

Bu nedenle kamuoyu oluşturmak için bir dizi etkinlik gerçekleştireceğiz.

Tüm öğretmenlerimizi sendika ayrımı yapmaksızın çalışmalara katkı sunmaya ve haklarımız için birlikte mücadele etmeye davet ediyoruz.

Birleşerek bu saldırıyı durduracağımıza inanıyoruz.

TÜRK EĞİTİM SEN, EĞİTİM SEN VE EĞİTİM İŞ MANİSA ŞUBELERİ

 

Mustafa ATALAY                              Metin DEMİREL                          Cem OK

Türk Eğitim Sen                                  Eğitim Sen                                Eğitim İş

Şube Başkanı                                    Şube Başkanı                          Şube Başkanı

 

Etiketler :
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER
kuşadası escort bayanescort antalyaantalya escortyat transferi