Ataşehir escort Pendik escort Maltepe escort Kartal escort Kadıköy escort Kurtköy escort Dubai escort Berlin escort porn seks hikayeleri sex hikayesi porno paply.org

E-ihracatta Başarı için 5 Önemli Taktik | Soma Olay Gazetesi
Ankara escort Bursa escort Antalya escort Izmir escort Mersin escort escort Kayseri Konya escort Adana escort Izmit escort Samsun escort Eskisehir escort

E-ihracatta Başarı için 5 Önemli Taktik | Soma Olay GazetesiSoma Olay Gazetesi

5 Aralık 2021 - 02:13

E-ihracatta Başarı için 5 Önemli Taktik

E-ihracatta Başarı için 5 Önemli Taktik
Son Güncelleme :

08 Kasım 2021 - 13:13

E-ihracat, işletmelerin ürün ve hizmetlerini e-ihracat siteleri ya da pazaryeri platformları üzerinden yurtdışında yaşatan tüketicilere sattığı ticari faaliyete verilen isimdir. E-ihracat ile yurtdışına satış yapan işletmeler hem daha fazla müşteriye hitap etmekte hem de yaptıkları satışlar ile döviz geliri elde edebilmektedir. Böylece firmalar, markalarını daha kolay bir şekilde büyütme imkânı yakalamaktadır.

 

E-ihracat ile yurtdışına satış yapan her işletme bu sektörde başarılı olmayı istemektedir. Fakat e-ihracatta başarılı olmak isteyen işletmelerin belirli konulara önem vermesi gerekmektedir. Yurtdışına satış yapmak isteyen işletmeler için hazırladığımız E-ihracatta Başarı için 5 Önemli Taktik adlı bu yazımızda sizlerin e-ihracatta başarılı olabilmesi için önemli konuları sizlerle paylaşacağız.

 

Siz de bu yazımızı inceleyebilir ve e-ihracat süreçlerinizi nasıl yürütmeniz gerektiğini görebilirsiniz. Böylece e-ihracatta önemli olan konular hakkında bilgi alabilir ve e-ihracatta başarılı olabilirsiniz.

 

Hedef Pazarı Analiz Edin

 

E-ihracat ile yurtdışına satış yapacak olan işletmelerin e-ihracatta başarılı olabilmeleri için hedef Pazar analizi yapması gerekmektedir. Hedef Pazar analizinin ardından ise bir hedef Pazar seçim stratejisi belirlenmelidir.

 

Hedef analizi yaparken e-ihracat firmalarının;

 

  • İlgili pazarda bulunan hedef kitlelerini analiz etmesi gerekir.

 

  • Hedef kitle analizi yaparken demografik bilgiler ve internet kullanım alışkanlıkları gibi unsurlar göz önünde bulundurularak hareket edilmelidir.

 

  • Hedef kitle analizinde kullanılan sosyal medya platformları, alışveriş alışkanlıkları gibi önemli ölçütlere de önem verilmelidir.

 

  • Hedef pazarda yer alan rakipler için de bir araştırma yapılmalı ve rakiplerin zayıf ve güçlü yanları belirlenmelidir.

 

  • Rakiplerin ürün fiyatlandırma stratejileri incelenmeli ve ne tür bir strateji ile hareket ettiklerine karar verilmelidir.

 

İlgili inceleme ve analizlerin ardından e-ihracat firmalarının bir hedef Pazar stratejisi belirlemesi gerekmektedir.

 

  • Tüm Pazar stratejisi

 

  • Çok Pazar stratejisi

 

  • Niş Pazar stratejisi

 

  • Tek Pazar stratejisi

 

Hedef Pazar stratejisi belirlemek isteyen e-ticaret firmalarının kullanabileceği stratejilerdir.

 

SEO Çalışmalarına Önem Verin

 

E-ihracat ile yurtdışına satış yapan işletmeler için SEO Çalışmaları oldukça önemli çalışmalardır. Çünkü bir ürün ve hizmet arayan tüketiciler genellikle ilk aramalarını arama motorları üzerinden gerçekleştirmektedir. Bu nedenle her e-ihracat firmasının seo çalışmaları yapması gerekmektedir.

 

  • Sayfa optimizasyonu

 

  • Anahtar kelime optimizasyonu

 

  • Görsel optimizasyonu

 

  • Backlink alımı

 

Vb. çalışmalara önem vermeniz e-ihracat sitenizin Google’da organik sıralamalar elde etmesini kolaylaştıracaktır. Böylece e-ihracat sitenizin görünürlüğü artacak ve bu da e-ihracatta başarılı olmanıza yardımcı olacaktır.

 

Ürün ve Hizmetlerinizi Sosyal Medya’da Pazarlayın

 

Dünya genelinde sosyal medya kullanımı her geçen gün daha fazla artış gösterdiği için e-ihracat ile yurtdışına satış yapmak isteyen kişi ve işletmelerin ürün ve hizmetlerini pazarlarken sosyal medya platformlarından yararlanması gerekmektedir. Sosyal medya pazarlaması yapacak olan işletmelerin konulara dikkat etmesi gerekir.  Gelin şimdi hep beraber bunlara bir göz atalım.

 

  • Sosyal medya platformlarında düzenli iletişim yürütmeye özen gösterin.

 

  • Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra kitlenizin en çok kullandığı sosyal medya platformlarında daha aktif bir şekilde iletişim yürütün.

 

  • Gönderilerinizi hazırlarken profesyonel fotoğraflar ve videolar kullanın.

 

  • Gönderi metinlerinizi abartıdan uzak bir şekilde oluşturun ve metinlerde call to action cümlelerine yer verin.

 

  • Gönderi metinlerinde hashtag kullanmaya özen gösterin.

 

  • Hikâye, canlı yayın vb. platform özelliklerini kullanın.

 

  • Ücretli reklamlar verin.

 

Sizler de bunları göz önünde bulundurarak e-ihracat ile yurtdışına sattığınız ürün ve hizmetleri sosyal medya platformlarında daha kolay pazarlayabilir ve böylece satışlarınızı arttırabilirsiniz.

 

Kişiselleştirilmiş Ürünler Satabilirsiniz

 

Ülkemizde her ne kadar önemi yeni yeni anlaşılmaya başlansa da kişiselleştirilmiş ürünlere olan ilgi farklı ülkelerde oldukça büyüktür. Bu nedenle işletmelerin büyük bölümü e-ihracat siteleri ve e-ihracat pazaryerleri üzerinden kişiselleştirilmiş ürünler satmaya önem vermektedir.

 

Sizler de e-ihracatta başarılı olmak ve daha fazla ürün satışı yapmak istiyorsanız satış yapacağınız ülkede yaşayan kişilerin istek ve ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş ürünler satabilir ve böylece gelir elde edebilirsiniz.

 

Pazaryerlerinden de Satış Yapın

 

Amazon, Ebay vb. e-ihracat pazaryeri platformlarının hazır bir müşteri kitlesi bulunmaktadır. Hem e-ihracat siteleri hem de pazaryeri platformları üzerinden satış yapan işletmeler marka bilinirliklerini ve satışlarını daha kolay bir şekilde arttırmaktadır. Bu nedenle her e-ihracat firmasının belirli platformlarda mağaza açması gerekmektedir. Mağaza açacağınız platformlara karar vermek için ise;

 

  • Çalışma koşulları

 

  • Komisyon oranları

 

  • Teslimat süreçleri

 

  • İptal ve iade politikaları

 

Gibi önemli noktaları göz önünde bulundurarak pazaryeri platformlarını analiz edebilir ve mağaza açacağınız platforma karar verebilirsiniz.

 

Ticimax ile E-ihracat Sitenizi Kurun

 

E-ihracat yapmak istiyorsanız sizler de Ticimax ile sitenizi kurabilirsiniz. Ticimax e-ihracat alt yapılarında yer alan;

 

  • Çoklu para birimi

 

  • Çoklu dil

 

  • Bölgesel satış

 

  • Lokasyon bazlı ziyaretçi tanıma

 

Gibi özelliklerden yararlanabilir ve farklı satış stratejileri yaratarak e-ihracat satışlarınızı arttırabilirsiniz .

 

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.