Soma Olay Gazetesi
Elif Nur Durur

KEFİR

KEFİR
Bu haber 23 Ekim 2019 - 10:36 'de eklendi ve 415 kez görüntülendi.

Sosyal medyada beni takip edenler kefiri ne kadar sevdiğimi ve tavsiye ettiğimi biliyorlardır. Birçok danışanıma kefir tüketme alışkanlığı kazandırdım, elbette kendi beslenme düzenimin de olmazsa olmazlarından kefir. Peki bu anlata anlata bitiremediğim kefir aslında ne ve faydaları nelerdir? Gelin beraber inceleyelim.

İlk olarak kefir; süt ile kefir kültürünün fermantasyonu sonucu elde edilen bir çeşit süt ürünüdür. Tarihi Orta Asya Türklerine kadar dayanan 5000 yıllık bir geçmişi vardır. Kendi kültürümüzün bize mirası olan bu faydalı içecek bağırsak problemlerinin yaygınlaşmaya başlaması ile günümüzde tekrar adından söz ettirmeye başladı. İçerisindeki mikroorganizma çeşitliliği sayesinde etkili bir probiyotik kaynağıdır. Yapılan bir araştırmaya göre 6-9 ay arası düzenli kefir tüketimi %99 oranında bağırsak problemlerini, %60 oranında uykusuzluğu, %50 depresyonu, %30 oranında da yüksek tansiyonu iyileştirdiği saptanmıştır.

Bağırsak sağlığını düzenliyor

Sağlıklı bir bağırsak florası mikroorganizmalarla kaplıdır. Yararlı mikroorganizmalar sindirime yardım ederek, bağırsak sağlığının korunmasını sağlamaktadır. Besinlerin sindirilmesi ve emilmesine yardım eden yararlı mikroorganizma çeşitliği azaldığı takdirde başta kabızlık, emilim ve sindirim bozuklukları, ishal gibi sağlık problemleri ortaya çıkabiliyor. Kefirin içerisindeki mikroorganizmalar bağırsak florasını destekleyip sindirime yardımcı oluyor. Aynı zamanda mideyi rahatlatma, gaz problemlerini giderme ve mide yaralarını iyileştirme gibi faydaları da bulunmaktadır.

Kemik gelişimi için kefir

İçerisindeki yüksek kalsiyum oranı ile kemik sağlığını olumlu yönde etkiliyor. 2 yaş sonrası çocuklarda, okul çağındaki çocuklarda, kadınlarda ve yaşlılarda kalsiyum alımı oldukça önemlidir. Çocuklar için büyüme ve gelişmeyi destekleyen kefir, kemik gelişimine katkı sağlıyor. Kadınlarda özellikle menopoz öncesi ve sonrası artan kalsiyum ihtiyacını karşılamaya, yaşlılarda da kemik erimesi, osteoporoz gibi rahatsızlıkların önlenmesinde yardımcı oluyor. Günlük tüketilen 400 ml kefir kalsiyum ihtiyacını %60’ını sağlıyor.

Kanserden koruyor, kan şekerini düzenliyor

Yüksek oranda E vitamini ve selenyum içeren kefir hücre yenilenmesine katkı sağlıyor. DNA hasarlanmasına sebep olan kötü huylu enzimlerin aktivasyonunu azalttığı bu sebeple de antikanserojen olduğu bilinmektedir. Yüksek kolesterol düzeyini, hipertansiyonu, kan şekeri dengesizliklerini iyileştirerek genel sağlığı desteklemektedir. Özellikle kan şekeri düzenlemesi için ara öğünlerde meyveyle birlikte kefir tüketilmesi önerilebilir. Kefir içeriğindeki protein sebebiyle midede uzun süre kalarak tokluk hissini arttırıyor. Glisemik indeksi düşük bir besin olduğu için de kan şekerinin daha yavaş yükselmesini sağlıyor. Böylelikle açlık krizlerini ve fazla kalorili beslenmeyi önlüyor.

İçerisinde B2, B12, kalsiyum, fosfor, magnezyum ile tam bir vitamin-mineral deposu olan kefir günde 1-2 porsiyon tüketilebilir. Tadını daha da iyileştirmek için meyvelerle karıştırarak tüketebilirsiniz. Ara öğünlerde, özellikle akşam yemeğinden 2 saat önce kefir tüketimi akşam yemeğine daha tok gitmenizi sağlayacaktır. Kendi kültürümüzün mirasçısı olan bu sağlıklı besinlere sahip çıkarak, beslenmemizde yer verdiğimiz bir hafta diliyorum herkese. Sağlıkla kalın.

Etiketler :
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER

Eskişehir escort

~

Escort Mersin

~

Escort bayan Adana

~

Adana escort

~

Eskişehir escort kızlar

~

Eskişehir escort partnerleri

~

themenulled.xyz

~

adana escort bayan

~

adana escort twitter

~ Canlı Tv izle ~ Adana escort ~ Mersin escort ~ mersin escort ~

Premium Wordpress Temaları